Taxa auto revine: cum te pune Guvernul să plătești enorm pe mașini SH
O nouă taxă auto va fi introdusă pentru toate mașinile mai vechi care poluează. S-ar putea spune că revine taxa de mediu, cu toate că încă n-au fost restituiți toți banii pentru vechea taxă.
Dacă ai o mașină mai veche, s-ar putea să fii taxat de două ori începând cu 2019: o dată la înmatriculare, în funcție de capacitatea cilindrică a motorului și a doua oară atunci când plătești impozitul, care va fi cu atât mai mare cu cât mașina este mai veche (dar, evident, nu se are în vedere dacă mașina aceea “veche” este aproape la fel ca una nouă).
Prin urmare, va conta și anul fabricației mașinii, nu doar capacitatea cilindrică. În plus, tipul de combustibil va fi și el taxat. Dacă ai o mașină Diesel, așteaptă-te să scoți mai mulți bani din buzunar.
În prezent, dacă ai două autoturisme de aceeași capacitate cilindrică, dar una mai nouă și cealaltă mai veche, plătești aceeași taxă pentru amândouă, dar, de la anul, acest lucru nu va mai fi posibil.
Cea de-a doua taxă s-ar putea să o plătești direct către Registrul Auto Român, în momentul verificării mașinii. Dacă autoturismul se încadrează în normele de poluare Euro 2, 3 sau 4, automat vei plăti mai mult.
Aparent, Guvernul reintroduce taxa de mediu din cauza numărului prea mare de autoturisme vechi introduse în România în ultimii doi ani (circa 200.000 în perioada ianuarie – iulie și 552.000 în 2017).
Guvernul speră că prin noua taxă, șoferii vor fi descurajați să mai cumpere mașini second-hand vechi și, eventual, să scape cât mai repede de cele pe care deja le au și poluează.
Cu alte cuvinte, o vom lua de la capăt, după ce vechea taxă a fost declarată neconstituțională de către Curtea Europeană de Justiție, iar din februarie 2017, timbrul de mediu a fost abrogat de Guvern. Prin urmare, milioane de șoferi ar trebui să-și primească banii înapoi, ceea ce nu se va întâmpla în totalitate, mai ales că îi vei da înapoi.
„Nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată sau atacată”, a declarat aceasta. „Cel care poluează trebuie să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că până la finele acestui an grupul de lucru să să prezinte o variantă finală”, spunea Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.